IDOYA NOAIN
NOVA YORK
En decembro, cando General Motors (GM) e Chrysler pediron case 14.000 millóns de euros de axuda ao Goberno de Estados Unidos, a situación era mala. Agora, cando solicitaron 17.000 millóns máis, é peor: falta crédito e demanda, e a ansiedade domina entre os consumidores, que se estima comprarán este ano 10 millóns de coches, a cifra máis baixa das últimas catro décadas. E o futuro de dous dos tres grandes de Detroit pasa por unha profunda reestruturación e por algo que, defínase formalmente así ou non, aseméllase moito a un proceso de bancarrota.
Un dos puntos en que General Motors e Chrysler foron máis vagos o martes ao pedir a segunda inxección foi no estado das negociacións cos sindicatos. Fálase de "entendemento" e "avances" pero non hai detalles sobre os recortes que deberán pactar cos sindicatos.
Si hai máis concreción noutros plans de redución de custos. General Motors, que solicitou máis de 7.500 millóns de euros adicionais (e supera xa os 19.000), recortará 47.000 empregos (ou o 19% da súa man de obra), 26.000 deles fora de EEUU. Para o 2012 pecharía 14 plantas (cinco máis das anunciadas anteriormente) e centrará a súa produción en catro marcas: Chevrolet, Cadillac, GMC e Buick.
ALIANZA CON FIAT
Chrysler, que o martes solicitou case 4.000 millóns adicionais aos 3.200 de decembro, mira á súa alianza con Fiat como táboa de salvación para producir os coches pequenos que se consideran iniciativa viable para o mercado estadounidense e en competencia coa oferta asiática.
As dúas empresas desestiman a opción da bancarrota como "altamente arriscada e custosa", segundo palabras de Rick Wagoner, conselleiro delegado de GM, e aseguran que acollerse a esa opción representaría de calquera forma un alto custo para o Goberno se se quere evitar a liquidación e os consecuentes despedimentos.
Wáshington ten xa os plans sobre a mesa. E para o 31 de marzo tomará unha decisión.
NOVA YORK
En decembro, cando General Motors (GM) e Chrysler pediron case 14.000 millóns de euros de axuda ao Goberno de Estados Unidos, a situación era mala. Agora, cando solicitaron 17.000 millóns máis, é peor: falta crédito e demanda, e a ansiedade domina entre os consumidores, que se estima comprarán este ano 10 millóns de coches, a cifra máis baixa das últimas catro décadas. E o futuro de dous dos tres grandes de Detroit pasa por unha profunda reestruturación e por algo que, defínase formalmente así ou non, aseméllase moito a un proceso de bancarrota.
Un dos puntos en que General Motors e Chrysler foron máis vagos o martes ao pedir a segunda inxección foi no estado das negociacións cos sindicatos. Fálase de "entendemento" e "avances" pero non hai detalles sobre os recortes que deberán pactar cos sindicatos.
Si hai máis concreción noutros plans de redución de custos. General Motors, que solicitou máis de 7.500 millóns de euros adicionais (e supera xa os 19.000), recortará 47.000 empregos (ou o 19% da súa man de obra), 26.000 deles fora de EEUU. Para o 2012 pecharía 14 plantas (cinco máis das anunciadas anteriormente) e centrará a súa produción en catro marcas: Chevrolet, Cadillac, GMC e Buick.
ALIANZA CON FIAT
Chrysler, que o martes solicitou case 4.000 millóns adicionais aos 3.200 de decembro, mira á súa alianza con Fiat como táboa de salvación para producir os coches pequenos que se consideran iniciativa viable para o mercado estadounidense e en competencia coa oferta asiática.
As dúas empresas desestiman a opción da bancarrota como "altamente arriscada e custosa", segundo palabras de Rick Wagoner, conselleiro delegado de GM, e aseguran que acollerse a esa opción representaría de calquera forma un alto custo para o Goberno se se quere evitar a liquidación e os consecuentes despedimentos.
Wáshington ten xa os plans sobre a mesa. E para o 31 de marzo tomará unha decisión.