terça-feira, 20 de janeiro de 2009

FRANCIA. O MINISTERIO DE EDUCACIÓN DETIVO A súa REFORMA EDUCATIVA




FRANCIA. O MINISTERIO DE EDUCACIÓN DETIVO A súa REFORMA EDUCATIVA
Os estudantes paran por primeira vez a Sarkozy
Jon Bernat Zubiri-Rei, Grenoble (Francia)
Desde que en 2007 Nicolas Sarkozy chegou á presidencia da República,
esta é a primeira vez que a oposición a unha das súas reformas logra
freala. Lonxe de confiar na paralización da reforma, a comunidade
educativa, estudantes, profesores e asociacións de pais e nais
pretenden continuar co seu calendario de mobilizacións.


As manifestacións de estudantes de secundaria
puxeron en xaque as reformas previstas polo Goberno de Nicolas
Sarkozy.
Como noutros lugares, en Francia florecen os movementos de resistencia e
a articulación de alternativas ás ondas liberalizadoras e represivas
dos poderes políticos, económicos e mediáticos. Nesta situación, a
educación é unha das puntas de lanza deste combate. Os movementos de estudantes,
mestras, nais, profesores xubilados e directores de centro
fixeron recuar por primeira vez ao Goberno de Sarkozy. O 14 de decembro,
o ministro de Educación, Xavier Darcos, anunciaba o
adiamento da reforma do bacharelato e do plan de reestruturación
do funcionamento e o financiamento dos institutos. prometeu un ano
de concertación para buscar "un diálogo sobre as misións do novo Liceo
republicano, cuxa reforma nós debemos continuar". A Union Nationale
Lycéen (principal sindicato de alumnos, cuxas reivindicacións son
unicamente corporativas) rexeita as regresións da reforma, talles como
o aumento do volume do horario semanal, o incremento das
desigualdades entre centros, a supresión de 80.000 postos de aquí a 2012,
e o recorte dos contidos economicamente menos rendibles. Ademais,
consideran que a especialización crecente é fonte de desigualdade e
apostan por unha "cultura común" para todos os alumnos. Desde hai máis de mes
e medio, os lycéens fixeron proliferar por todo o país asembleas,
folgas, bloqueos de centros, etc. A espontaneidade e a non afiliación
partidista da maioría son algunhas das principais características destes
post adolescentes. conseguiron mobilizar e articular as súas loitas máis aló
do local e, tanto nas súas reivindicacións como nas súas formas demostraron altos graos de radicalidade e contundencia. Ata tras o
anuncio de Darcos, o 18 de decembro, as protestas tomaban as rúas das
principais cidades francesas. Previamente, vivíronse
mobilizacións o 20 de novembro e o 10 de decembro. Doutra banda,
apoiados polas asociacións de pais e nais, profesores e directores
protagonizaron actos de 'desobediencia pedagóxica'. Estes ven
ameazados de sancións por non aplicar os programas vixentes ou por negarse
á implantación de novos mecanismos que tratan as problemáticas sociais
dos alumnos de forma médica e represiva, como a implantación da Base
Élèves.
Nova contraofensiva
Desde o sindicato alternativo Sud- Education (Solidaires) ou a rede de Indymedia
chámase a continuar tras as vacacións, xa que este paso atrás
do Goberno "non supón ningún avance e tan só pretende a desmovilización
dos sectores en loita". Tamén se chama a expandir a 'desobediencia
pedagóxica' e pídese aos profesores que apoien as protestas
estudantís. As universidades prevén tamén sumarse a este ciclo de protestas,
tratando de iniciar a partir de xaneiro bloqueos, ocupacións de facultades
e mobilizacións contra os recortes e contrarreformas da
educación superior (LRU-Proceso de Bolonia) e doutros ámbitos sociais. Por iso,
diferentes organizacións de profesores e alumnos chaman a unha xornada
nacional de mobilización no conxunto da educación o 16 de xaneiro, que
noutros ámbitos da sociedade estenderase ao 29 de xaneiro. Como se di en Francia
desde o '68: "Isto non é máis que o principio, continuemos o
combate".
OUTRAS REFORMAS BLOQUEADAS POR ESTUDANTES
1986: LEI DEVAQUET
A reforma que intentou levar a cabo o ministro Alain Devaquet da
educación Superior foi paralizada polas protestas estudantís. Unha das
principais críticas: a mercantilización da educación que propuña.
A morte dun estudante, Malik Oussekine, baixo os golpes da policía
precipitou a retirada da proposta.
1994: A CIRCULAR FILLON
O primeiro ministro, François Fillon, tamén tivo que dar marcha atrás
cando ocupaba o cargo de ministro de Educación Superior e Investigación.
O seu proxecto: a Circular sobre os Escolas Técnicas, levantou as protestas
da comunidade estudantil, que volveu enfrontarse a el en 2005, coa súa
volta ao Ministerio de Educación.
2006: CPE
A Lei de Igualdade de Oportunidades, que incluía o Contrato Primeiro Emprego
(CPE) e liderada por Dominique de Villepin, foi aprobada tras retirarse dela
o CPE debido ás fortes mobilizacións de estudantes, traballadores
e xóvenes precarios.